آشنایی با ماشین های سنگ زنی

1

سنگ سمباده:

سنگ سمباده از ذرات خاك سمباده تشكيل شده است كه به وسيله ماده معدني آلي يا صنعتي بهم چسبيده و قطعه يا قرص متراكمي را تشكيل مي دهد كه به وسيله موتور محركي به گردش درمي آيد.

سنگ برش :

از يك قرص فولادي ساده يا آجدار تشكيل گرديده و براي برش ، شيار درآوردن ، جاسازي يا كام درآوردن بكار مي رود.

 

سنگ بغل ساب :

قرصي است كه روي سطح خارجي آن سمباده چسبانيده شده است و روي محور قائم يا افقي نصب گرديده و به وسيله موتور محركي به گردش در مي آيد و براي سمباده زدن يا صيقل دادن سطح فلزات يا مواد ديگر فقط از سطح آجدار آن استفاده مي شود .

سنگ ساب :

سنگ ساب از قرص يا استوانه فلزي تشكيل شده كه به وسيله موتور به گردش در مي آيد و روي سطح خارجي آن قطعات كوارتز طبيعي يا مصنوعي نصب گرديده و برا ي ساييدن اجسام سخت از قبيل شيشه و آيينه مورد استفاد ه قرار مي گيرد.

سنگ پرداخت :

سنگ پرداخت عبارت از قرصي است كه به وسيله موتور به حركت درآمده و تمام يا قسمتي از آن ، از پارچه – نمد – چرم – كاغذ – چوب يا مواد مشابه ديگر مي باشد و روي كناره هاي بعضي از انواع آن خاك سمباده نرم مي چسبانند كه براي پرداخت ظريف فلزات يا مواد ديگر بكار مي رود.

 

 

سنگ صيقل :

از تعدادي قرص نمدي يا پارچه اي تشكيل شده كه به وسيله موتور به حركت درآمده و با استفاده از پودر سمباده بسيار نرم براي صيقل دادن بسيار ظريف سطح فلزات يا ساير مواد بكار مي رود.

بشكه پرداخت :

عبارت از استوانه اي فلزيست كه داراي حركت دوراني يا گهواره اي بوده و روي پايه اي نصب شده و حركت آن به وسيله موتور تأمين مي گردد، قطعات كوچك ريخته گري يا ساير قطعات را به همراه مو اد ساينده (با خاك سمباده يا بدون آن ) در داخل بشكه ريخته و با به حركت در آوردن دستگاه آنها را پرداخت يا تميز مي كند.

نوار صيقل :

تسمه قابل انعطافي است كه با خاک سمباده نرم روكش شده و به وسيله موتور به حركت در مي آيد و براي صيقل دادن سطح فلزات يا ساير مواد بكار مي رود.

سمباده چوب :

قرص يا استوانه يا تسمه اي است كه به وسيله موتور به حركت درمي آيد و سطو ح خارجي آن از كاغذ سمباده يا مواد ساييده ديگر پوشانيده شده و برا ي سمباده زدن يا پرداخت چوب بكار مي رود.

۱ دیدگاه

نظر دهید