سازمان صنعت، معدن و تجارت برای برندسازان مشوق‌های مالی در نظر گیرد . . .

0

نماینده مهاباد در اتاق اصناف ایران، اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی هنوز به این باور نرسیده‌اند که تبلیغات و برندسازی برای آنها سودآور است.

پایگاه خبری، تحلیلی خانه حامیان سنگ ایران به نقل از گفتگو چیا قربانی اقدام با اتاق اصناف ایران  با بیان اینکه برندسازی مزایای اقتصادی و تجاری خوبی برای تولیدکنندگان و صادر کنندگان دارد، گفت: متاسفانه به خاطر موانعی که برای برند سازی و ثبت آن وجود دارد اقبال تولیدکنندگان ما به این موضوع بسیار اندک است.

وی ادامه داد: هزینه ثبت برند زیاد است و برای تولید کننده صرفه اقتصادی ندارد از طرفی اعتماد به نفس تولیدکنندگان ایرانی پایین است، به همین دلیل بعضا ما شاهدیم کالای ایرانی را با برندهای خارجی می‌فروشند که این به زیان اعتبار تولید کشور است.

نماینده مهاباد در اتاق اصناف ایران، با بیان اینکه تولیدکنندگان ما هنوز سنتی کار می‌کنند و تفکر سنتی دارند، گفت: باید تولیدکننده را قانع کرد تا بپذیرد که برند شدن می‌تواند برای او مزایای زیادی داشته باشد و این نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش و البته کمک‌های مالی دارد.

قربانی اقدام افزود: سازمان صنعت و معدن که متولی ثبت برند است برای آنکه به تولیدکننده داخلی کمک کند می‌تواند هزینه‌های ثبت برند را کم کند و حتی مشوق‌هایی را برای تولیدکننده در نظر بگیرد تا به تولید و اقتصاد کشور کمک کند.

وی تاکید کرد: سازمان صنعت و معدن برای ثبت برند به جای آنکه شرط و شروط مالی بگذارد باید شرایطش را به سمت افزایش کیفیت کالای تولیدکنندگانی که درخواست ثبت یک برند را دارند، ببرد.

نظر دهید