نشست انجمن صنفی هیات امناهای شهرک های صنعتی اصفهان با مجتمع سراسری هیات امناهای کشور

0

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ دبیر انجمن صنفی هیات امناهای شهرک های صنعتی اصفهان در این جلسه بیان کرد: در گردهمایی های این انجمن ها باید مسایل و مشکلات شهرک ها مطرح شود تا تصمیمات لازم برای رفع آن گرفته شود.

محمد اقارب پرست ادامه داد: این انجمن ها به صورتی که قانون برای شرکت شهرک ها تعریف کرده است، در قالب بخش خصوصی یاور شرکت شهرک هاست و هم خواسته های شهرک ها را دنبال می کند.

وی با اشاره به مشکلات و چالش های صنایع در شهرک ها، گفت: مالیاتی که توسط شهرک ها به شهرداری پرداخت می شود باید به شرکت های خدماتی شهرک ها اختصاص یابد تا در خود شهرک ها هزینه شود چراکه شهرک های صنعتی از قانون شهرداری ها مستثنا هستند.

اقارب پرست با گلایه از نحوه تحویل و تحول شرکت های خدماتی در شهرک ها و نواحی صنعتی، بیان کرد: تاخیر در تکمیل زیرساخت ها در شهرک ها هم از دیگر چالش هایی است که صنایع در شهرک ها با آن روبرو هستند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران هم در این نشست، از تشکیل کمیته کارشناسی امنیت اشتغال و سرمایه گذاری در خانه صنعت و معدن استان اصفهان خبر داد و افزود: این کارگروه که پیش از این در استانداری برگزار می شد، به خانه وگذار شد و جلسات آن با حضور مقامات استانی در خانه برپا خواهد شد.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی ابراز امیدواری کرد: با همسویی بخش خصوصی و دولت مسایل و موانع صنعت رفع شود و شاهد تولید داخلی کشور باشیم.

مدیرعامل مجتمع سراسری هیات امناهای کشور هم در ادامه با اشاره به جایگاه بالای تشکل های اقتصادی اصفهان در کشور، گفت: اصفهان همیشه برای استان ها به عنوان شاخص در نظر گرفته شده است و پیش از اینکه شرکت شهرک ها به وجود بیاید، انجمن صنفی هیات امناهای شهرک های صنعتی اصفهان ایجاد شد که به عنوان نقشه راهی برای شرکت شهرک ها بود.

نعیم شجاع الدین گیوی با انتقاد از اینکه در قانون واگذاری شهرک ها نامی از هیات امناها برده نشده است، گفت: این در حالی است که در کشور تعداد زیادی از شهرک ها دارای هیات امنا هستند.

نظر دهید